İyi Örnekler

İyi Örnekler

Öğrencilerin Birlikte Çalışmalarını Destekleme III

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin kendi fikirlerini savunmalarının desteklenmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Öğrencilerin Birlikte Çalışmalarını Destekleme II

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, sınıfta başkalarının fikirlerine saygı duyma ikliminin oluşturulmasına ilişkin iyi örnekler.


Öğrencilerin Birlikte Çalışmalarını Destekleme I

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin işbirliği içinde çalışmalarının desteklenmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Analiz ve Sonuçlara Rehberlik Etmek VIII

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin mevcut araştırma sonuçlarına göre gelecek araştırmalar için öneriler sunmaya yçnlendirilmesine ilişkin iyi örnekler.


Analiz ve Sonuçlara Rehberlik Etmek VII

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin araştırmanın sınırlılıklarını belirlemeleri için desteklenmesine ilişkin iyi örnekler.

Analiz ve Sonuçlara Rehberlik Etmek VI

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin etkinlik öncesi ve etkinlik sonrası fikirlerinin nasıl değiştiğinin tartışmaları için yönlendirilmesine ilişkin iyi örnekler.


Analiz ve Sonuçlara Rehberlik Etmek V

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencileri farklı bakış açılarına yönlendirilmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Analiz ve Sonuçlara Rehberlik Etmek IV

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin araştırmalarını tartışmalarının sağlanmasına ilişkin iyi örnekler.


Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin araştırmalarını sunmalarına olanak tanınmasına ilişkin iyi örnekler.


Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin kanıtlara dayalı düşünmeleri için rehberlik edilmesine ilişkin iyi örnekler.


Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin verileri analiz etme sürecine rehberlik edilmesine ilişkin iyi örnekler.

 

 


Bilimsel Sorgulama Çerçevesinde Kendi Araştırmalarını Gerçekleştirmelerini Destekleme VIII

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin verileri kaydetme becerilerinin desteklenmesine ilişkin iyi örnekler.


Bilimsel Sorgulama Çerçevesinde Kendi Araştırmalarını Gerçekleştirmelerini Destekleme VII

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin verileri kaydetme becerilerinin desteklenmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Bilimsel Sorgulama Çerçevesinde Kendi Araştırmalarını Gerçekleştirmelerini Destekleme VI

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin hipotezlerini veya test etmeye yönlendirilmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Bilimsel Sorgulama Çerçevesinde Kendi Araştırmalarını Gerçekleştirmelerini Destekleme V

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin hipotezlerini veya test etmeye yönlendirilmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Bilimsel Sorgulama Çerçevesinde Kendi Araştırmalarını Gerçekleştirmelerini Destekleme IV

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin değişkenleri belirlemeye ve kontrol etmeye yönlendirilmesine ilişkin iyi örnekler.


Bilimsel Sorgulama Çerçevesinde Kendi Araştırmalarını Gerçekleştirmelerini Destekleme III

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin değişkenleri belirlemeye ve kontrol etmeye yönlendirilmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Bilimsel Sorgulama Çerçevesinde Kendi Araştırmalarını Gerçekleştirmelerini Destekleme II

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğrencilerin hipotez kurmaya veya tahmin yapmaya yönlendirilmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Bilimsel Sorgulama Çerçevesinde Kendi Araştırmalarını Gerçekleştirmelerini Destekleme I

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin, öğretim materyallerini (tahta, deney malzemeleri ve etkinlik çalışma yaprakları gibi) etkin kullanmasına ilişkin iyi örnekler.

 


Öğrencilerin Fikirlerini Geliştirme IV

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin, öğretim materyallerini (tahta, deney malzemeleri ve etkinlik çalışma yaprakları gibi) etkin kullanmasına ilişkin iyi örnekler.

 

 


Öğrencilerin Fikirlerini Geliştirme III

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin,öğrencilerin bilimin doğasını anlamalrına yardımcı olunmasına ilişkin iyi örnekler.

 

 

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin,öğrencilerin fikirlerinin geliştirilmesinde ön bilgi ve deneyimlerinin ortaya çıkarılmasına ilişkin iyi örnekler.

 


Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin, öğrencilerin fikirlerinin geliştirilmesinde dersin konusuna ilişkin merak ve/veya keşif duyularını pekiştirilmesine ilişkin iyi örnekler.

 


Teorik Çerçevenin Oluşturulması III

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin, teorik çerçevenin oluşturulmasında dersin konusunu günlük yaşam ile ilişkilendirmeye yönelik iyi örnekler.

 


Teorik Çerçevenin Oluşturulması II

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin, teorik çerçevenin oluşturulmasında derste işlenen konu ile disiplinler arası bağ kurulmasına ilişkin iyi örnekler.

 


Teorik Çerçevenin Oluşturulması I

Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin, teorik çerçevenin oluşturulmasında temel kavramları uygun ve doğru bir şekilde açıklamasına ilişkin örnekler.

 

 


Bilimsel Sorgulama Destekli Sınıflarda Zaman Kaybı ve Kaosu Önleme


Farklı okul türlerinde (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıflarda (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde işlenen derslerde, öğretmenlerin, zaman kaybı ve kaosu önlemek için aldığı tedbirler.

 

 


Bilimsel Sorgulama Destekli Sınıflarda Oturma Düzeni

Farklı okul türlerinin (devlet, özel, BİLSEM, vb.) ve farklı sınıfların (atölye, kalabalık sınıf, birleştirilmiş sınıf, vb.) bilimsel sorgulama çerçevesinde ideal ortamlara küçük dokunuşlarla yaklaştırılması