Yayınlarımız

Yayınlarımız

Oğuz Ünver, A., Okulu, H. Z., Şenler, B., Arabacıoğlu, S., Muslu, N., ve Özdem Yılmaz, Y. (Ed.) (2023). Bilimsel Sorgulama Destekli Bisdem Projesi Etkinlikleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları. 

https://acikerisim.mu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12809/10821

Mevcut etkinlik kitabı sınıf ve fen bilimleri öğretmenlerinin bir mesleki gelişim programı sonucunda, bilimsel sorgulama alanında edindikleri bilgi ve tecrübeler ile tasarladıkları veya uyarladıkları, öğretim programları ile uyumlu fen bilimleri etkinliklerini içermektedir. Sanıyoruz kitabı seçkin kılan en önemli etken de budur.

Öğretmenlerin öğrenme süreci ve mesleki gelişimi karmaşık bir süreçtir. Lisans tecrübesinden başlar ve öğretmenlik kariyeri boyunca da devam eder. Öğretmenler lisans eğitimlerinde deneyimlemedikleri pek çok yenilikçi bilgiyi, hizmetiçi dönemlerinde edinmek ve uygulamak durumundadır. Bu süreçte mesleki gelişim programlarında edinilen bilgi ve tecrübenin esas hedefi olan, öğrenilenlerin öğrenme ortamına ne düzeyde aktarıldığının takibi yapılmamaktadır. Dolayısıyla tüm çaba ve emeğe karşılık öğretmenin sınıf ortamı bir bilinmezlik veya kapalı bir kutuya dönüşmektedir. Benzer şekilde öğretmenin sınıf içi performansını öğrenci başarısı veya motivasyonu üzerinden yorumlayabilmek ise çoğunlukla sığ bir gözlemdir. Öğretmenlerin sahip oldukları fikirleri ve teorik bilgileri, sınıfta bilimsel sorgulama çerçevesinde uygulayabildikleri ölçüde değerlidir. Türkiye’de mevcut fen eğitiminde, araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı temel alınmaktadır. Bu nedenle öğretmenler, geliştirilmesinde güçlük çekilen konulardan birisi olan bilimsel sorgulama becerilerinin edinimine yönelik eğitimleri yakından takip etmektedir. Harcanan çaba, maddi kaynak ve öğretmenlere sunulan sınıf içi etkinlik desteklerine rağmen, uygulamalarda problemlerin yaşandığı gözlemlenmektedir. Bu problemlerin pek çok kaynağı vardır. Örneğin, etkin bir sorgulamayı yönlendirebilecek öğretmen deneyiminin sınırlı olması, öğretmenlere gereken deneyimi sunmada yaşanan güçlükler, öğrenci merkezli bir sınıf ortamı için gereken nitelikli lisans eğitiminin yetersizliği, standart değerlendirme yaklaşımları için klasik tekniklerde öğretim ihtiyacı ve süreç değerlendirmeden öte sonuç değerlendirmeye yönelik genel yönelim bunlardan bazılarıdır. Tüm bu becerilerin geliştirilmesi, öğretmenler için kendi sınıf ortamlarında tasarlanacak bir mesleki gelişim programı ile mümkündür.

Mevcut düşünceden hareketle, TÜBİTAK ARDEB 1001: Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında 01 Şubat 2021 tarihi itibariyle desteklenmeye başlanan “Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Bilimsel Sorgulama Destekli Çevrimiçi Mentorluk (e-scaffolding) Modelinin Tasarlanması ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Proje No: SOBAG-220K080)” başlıklı araştırma projesi yürütülmeye başlanmıştır. Kısa adıyla BİSDEM (Bİlimsel Sorgulama Destekli E-mentorluk Modeli) olarak anılan proje Milli Eğitim Bakanlığı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilim Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (MUBEM) ve Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (UZEM) işbirliği çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.

Tasarım tabanlı araştırma olarak desenlenen proje, öğretmenlerin fikirlerinin ve beklentilerinin ön planda tutulduğu mentorluk, koçluk, akran öğrenimi, işbirliği ve birlikte çalışma stratejileriyle desteklidir. Proje süreci dört temel aşamayı içermektedir. Birinci aşama, uygulamalar öncesi öğretmenlerin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik durum tespitini içerir. Bu kapsamda proje paydaşları ile bir öğretmen portalı hazırlanmıştır. İkinci aşamada öğretmenlerin sınıf içi uygulama süreçleri başlar. Bu kapsamda, sınıf içi birinci uygulama sonrasında kısa video bölümleri ve araştırmacı bireysel görüşlerini içeren araştırmacı geri bildirimleri öğretmen gruplarına yüz yüze ve çevrimiçi ortamda paylaşılır. İlgili geri bildirimi alan öğretmen bir sonraki etkinliğini hazırlar ve uygulamaya geçer. Böylece üçüncü aşamada çözümlerin bulunması için kendini sürekli yenileyen test ve geliştirme süreci başlar. Bu sürecin üçüncü ve dördüncü etkinlik uygulamalarında katılımcı öğretmenler de birbirlerinin akran değerlendirme sürecine katılır. Dördüncü aşamada uygulamaların bitimini takiben son değerlendirmeler yapılır ve etkili bir öğretmen mesleki gelişim programı için uygun örüntülerin analizi gerçekleştirilir. Mevcut kitapta yer alan etkinlikler sınıf ve fen bilimleri öğretmenlerinin programın son aşamasında geliştirdikleri veya tasarladıkları etkinlikleri içermektedir.

Kitap üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde projenin ikinci ve üçüncü aşamasında kullanılan ve proje ekibi tarafından geliştirilen veya uyarlanan etkinlikler yer almaktadır. Kitabın ikinci bölümünde proje katılımcısı 13 sınıf öğretmeninin geliştirdiği/uyarladığı etkinliklere yer verilmektedir. Kitabın üçüncü bölümünde ise, proje katılımcısı 17 fen bilimleri öğretmeninin geliştirdiği/uyarladığı etkinlikler bulunmaktadır. Sonuç olarak kitapta mevcut öğretim programları ile uyumlu 35 etkinlik yer almaktadır.

Kitaptaki etkinlikler ayrıca eğitimciler için, bilimsel sorgulama destekli etkinliklerin sınıf ortamlarında nasıl uygulanabileceği ile ilgili de yönergeler içermektedir. Her bir etkinlik öncelikle bir araştırma problemi ile başlar. Ardından etkinliğin öğretim programı ile uyumlu kazanımları ve gerekli etkinlik malzemeleri sıralanır. Klasik bir bilimsel etkinlik kitabından farklı olarak mevcut kitapta, öğretmenler için etkinlik uygulama aşamaları yer almaktadır. Bu aşama, bilimsel sorgulamanın bileşenlerini içeren yönergelerden oluşur. Buna göre, öğretmenler bu yönergeyi takip ederek sınıflarında etkili bir bilimsel sorgulama gerçekleştirebilir. Yönergede yer alan bileşenler etkinliğe giriş, araştırmanın planlanması, tahmin, veri toplama, ürün tasarlama/etkinliği gerçekleştirme, kanıtlara dayalı düşünme, çıkarım ve değerlendirmedir. Her bir etkinlikte öğretmenin sınıf ortamında zaman kaybını ve kaosu önlemek için alabileceği tedbirleri, öğretmenin temel kavramları uygun ve doğru bir şekilde nasıl açıklayacağını, derste işlenen konu ile disiplinler arası nasıl bağlar kurabileceğini, dersin konusunu günlük yaşam ile nasıl ilişkilendirebileceğini içeren öğretmen notları da yer almaktadır. Katılımcı öğretmenlerin etkinlikleri gerçekleştirirken kendi sınıf ortamlarında çekilen görsellerin de yer aldığı bilimsel etkinlikler, öğrenciler için etkinlik sırasında rahatlıkla kullanılan çalışma yapraklarını da içerir. Her bir çalışma yaprağı, ilgili öğrencinin seviyesine uygun tahmin, gözlem, veri kaydetme ve çıkarım gibi bölümleri içermektedir. Bilimsel sorgulamayı temel alan her bir etkinliğin amacı, öğrencileri cesaretlendirmek ve biliminin içeriğinde yer alan merak, yeni fikirlere açık olma ve şüphecilik gibi çok önemli bileşenlere vurgu yapmaktır.

Son olarak, BİSDEM projesinin önemli çıktıları arasında yer alan bu kitap, her bir öğretmenin kendi sınıf ortamındaki beklentileri ve ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdikleri fikirlerini, hayallerini, gelecek tasarılarını içeren dayanışma, farkındalık, cesaret, empati ve paylaşım duyguları ile kaleme alınmıştır.

 

 

 

Özdem Yılmaz, Y., Şenler, B., Okulu, H. Z., Arabacıoğlu, S., Muslu, N., ve Oğuz Ünver, A. (23-30 Eylül 2023). BİSDEM Projesi Mentorluk Programının Öğretmenlerin Fen Öğretimlerinde Bilimsel Araştırmaya İlişkin Görüşlerine Etkisi. 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), 23-30 Eylül 2023 Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Van, Türkiye

ÖZET


Öğretimde bilimsel sorgulama, "herkes için bilimsel okuryazarlık" hedefine ulaşmada fen müfredatında kilit bir unsurdur ve eğitim araştırmalarında etkili bir öğretim yaklaşımı olarak sunulur. Bu çalışma, TÜBİTAK destekli BİSDEM (Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Bilimsel Sorgulama Destekli Çevrimiçi Mentorluk (E-Scaffolding) Modelinin Tasarlanması Ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi) projesi kapsamında bilimsel sorgulama eğitiminin bir parçası olarak uygulanan iki mentorluk yönteminin, öğretmenlerin ilkokul ve ortaokul düzeyinde (1-8. sınıflar) fen öğretiminde bilimsel sorgulamaya ilişkin görüşlerini nasıl etkilediğini araştırmayı amaçlamaktadır. Mentorluk, öğretmenlere yüz yüze veya çevrimiçi sağlandı. Öğretmenler bilimsel sorgulama içeren derslerinin video kayıtlarını araştırmacılarla paylaşmışlar ve öğretimleri bilimsel sorgulama açısından belirlenen bir rubriğe göre değerlendirilmiştir. Proje çağrısına başvuran öğretmenlerden eşit sayıda sınıf ve fen bilgisi öğretmeni olmak üzere seçkisiz 20 katılımcı (3 erkek, 17 kadın) seçilmiştir. Daha sonra seçilen öğretmenler branşlarına göre ayrılıp yine eşit sayıda olacak şekilde mentorluk türüne göre yine seçkisiz atanmıştır. Araştırmaya toplam 19 öğretmen (ilköğretim düzeyinde 9 öğretmen ve ortaokul düzeyinde 10 öğretmen) katılmıştır. Dört aylık süreçte öğretmenlerin incelenen ders kayıtları ile ilgili iki mentorluk yolundan biri ile 4 adet geri bildirim verildi. “Öğretimde Bilimsel Sorgulamaya İlişkin Öğretmen Görüşleri” adlı araç, mentorluk öncesi ve sonrasında uygulandı. Proje uygulamasındaki mentorluk türünün sınıf ve fen bilgisi öğretmenlerinin bilimsel sorgulamaya yönelik görüşlerine etkisi 2X2 ANCOVA ile incelenmiştir. Bağımsız değişkenler branş ve geri bildirim türü; bağımlı değişken ise proje sonunda uygulanan son test puanları olarak belirlenmiştir. Sonuçlar, ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu gösterdi; bu, mentorluğun öğretmenlerin öğretimde bilimsel sorgulamaya ilişkin görüşleri üzerindeki olumlu etkisini göstermektedir. Ön test puanları kontrol edildiğinde, son test puanları öğretim kademesi veya mentorluk türü açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bu nedenle mentorluk, nasıl sağlandığı veya öğretmenlerin sınıf düzeyi ne olursa olsun, öğretmenlerin öğretimde bilimsel sorgulamaya ilişkin görüşlerini olumlu yönde değiştirmede etkili olmuştur.


Anahtar Kelimeler: bilimsel sorgulama, mentorluk, BİSDEM

 

 

 

Muslu, N., Oğuz Ünver, A., Okulu, H. Z., Arabacıoğlu, S., Özdem Yılmaz, Y. ve Şenler, B. (23-30 Eylül 2023). Hizmet İçi Eğitiminde Öğretmen. 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), 23-30 Eylül 2023 Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Van, Türkiye

ÖZET


Nitelikli eğitim için en önemli etkenlerden biri nitelikli öğretmenlere sahip olmaktır. Öğretmenlerin mesleki anlamda desteklenmesi ve başarısını artırması hizmet içi öğretmen eğitimleri ile sağlanabilir. Hizmet içi eğitimin ne şekilde verileceği ve içeriğinin nasıl olması gerektiği de önem arz etmektedir. Ülkemizde hizmet içi eğitimler genellikle belli standart içeriklerin öğretmenlere sunulması şeklinde gerçekleşmektedir. Ancak öğretmenlerin ihtiyaçlarını belirlemek ve ona göre eğitimi şekillendirmek kaliteli bir hizmet içi eğitim için önem arz etmektedir. Ne yazık ki bu amaçla öğretmen görüşlerine başvurma alan yazında sınırlıdır. Mevcut çalışma bir mesleki gelişim programına katılan öğretmenlerin hizmet içi eğitiminden beklentilerini belirleme ve süreç içerisinde beklentilerinin nasıl karşılandığını araştırmayı amaçlamaktadır. Düzenlenen mesleki gelişim programı, sınıf içi uygulamaların video kaydına alınıp dijital platforma yüklemesi, bilimsel sorgulama çerçevesinde mentorler ile yüz yüze veya çevrim içi olarak etkileşime geçilmesi, öz ve akran değerlendirmeleri gibi çeşitli program bileşenlerini içermektedir. Çalışma karma yöntem tasarımlarından üçgenleme ile yapılmıştır (Creswell ve Clark, 2018). Çalışma mesleki gelişim programına katılan gönüllü 10 sınıf ve 10 fen bilgisi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Muslu ve diğerleri (2022) tarafından geliştirilen hizmet içi beklenti ölçeği, katılımcılara ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ölçek 49 maddeden ve 6 boyuttan ve 4 adet açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Nicel analizler öğretmenlerin oldukça yüksek düzeyde beklentiler ile eğitime dâhil olduklarını göstermektedir. Öğretmenlerin program sürecinde hizmet içi eğitimlerden beklenti düzeylerini korumuşlardır. Ölçek boyutları kapsamında gerçekleştirilen incelemeler, kariyer boyutundaki beklentilerin geri plana itilerek, uygulama boyutundaki beklentilerin anlamlı bir şekilde artış gösterdiğini ortaya koymaktadır. Mentorler ile etkileşim sürecinde yüz yüze geri bildirim alan öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerden beklentilerinin öğrenme ve destek boyutlarında daha fazla karşılandığı belirlenmiştir. Bu bulgu çevrim içi ortamda verilen geribildirimlerin, öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerden beklentilerini yüz yüze ile karşılaştırıldığında daha sınırlı karşılandığına işaret etmektedir. Nitel bulgular, öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerden beklentilerinin uygulama, destek ve öğrenme boyutlarında daha fazla karşılandığını göstermektedir. Nitel bulgularda programın en iyi yönleri olarak uygulama ve destek boyutlarının öne çıkması, kariyer boyutuna ise neredeyse hiç vurgu yapılmaması nicel bulgulardaki azalışı destekler niteliktedir.Ek olarak, nitel bulgular öğretmenlerin organizasyon ve destek boyutlarında beklentilerinin devam ettiğini göstermektedir.Program öncesi ve sonrasında ifade edilen görüşlerdeki değişimin az olması yüksek beklentiye sahip öğretmenlerin beklentilerinin karşılandığı yönünde fikir vermektedir. Sonuç olarak, araştırmadan elde edilen sonuçlar, hizmet içi eğitimlerin iyileştirilmesi ve daha etkili hale getirilmesinde alan yazına katkı sunmaktadır. Çalışma öğretmen ihtiyaçlarını belirleme de çok yönlü bir bakış açısı sunmuş ve bu ihtiyaçları belirlemede öğretmenlere söz hakkı sağlamıştır. Farklı çalışma grupları ve mesleki gelişim program bağlamları ile yürütülecek araştırmalarının öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaç ve beklentilerine ışık tutabileceği düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Hizmet içi öğretmen eğitimi, Hizmet içi eğitiminde öğretmen beklentileri, Mesleki gelişim, Ölçme aracı

 

 

 

Oğuz Ünver, A., Okulu, HZ, Şenler, B., Arabacıoğlu, S., Muslu, N., ve Özdem Yılmaz, Y.(Ed.) (2023). Bilimsel Sorgulama Destekli BİSDEM Projesi Etkinlikleri.  Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları. https://acikerisim.mu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12809/10821

ÖZET

Mevcut etkinlik kitabı sınıf ve fen bilimleri öğretmenlerinin bir mesleki gelişim programı sonucunda, bilimsel sorgulama alanında edindikleri bilgi ve tecrübeler ile tasarladıkları veya uyarladıkları, öğretim programları ile uyumlu fen bilimleri etkinliklerini içermektedir. Kitap üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde projenin ikinci ve üçüncü aşamasında kullanılan ve proje ekibi tarafından geliştirilen veya uyarlanan etkinlikler yer almaktadır. Kitabın ikinci bölümünde proje katılımcısı 13 sınıf öğretmeninin geliştirdiği/uyarladığı etkinliklere yer verilmektedir. Kitabın üçüncü bölümünde ise, proje katılımcısı 17 fen bilimleri öğretmeninin geliştirdiği/uyarladığı etkinlikler bulunmaktadır. Sonuç olarak kitapta mevcut öğretim programları ile uyumlu 35 etkinlik yer almaktadır. Kitaptaki etkinlikler ayrıca eğitimciler için, bilimsel sorgulama destekli etkinliklerin sınıf ortamlarında nasıl uygulanabileceği ile ilgili de yönergeler içermektedir. Her bir etkinlik öncelikle bir araştırma problemi ile başlar. Ardından etkinliğin öğretim programı ile uyumlu kazanımları ve gerekli etkinlik malzemeleri sıralanır. Klasik bir bilimsel etkinlik kitabından farklı olarak mevcut kitapta, öğretmenler için etkinlik uygulama aşamaları yer almaktadır. Bu aşama, bilimsel sorgulamanın bileşenlerini içeren yönergelerden oluşur. Buna göre, öğretmenler bu yönergeyi takip ederek sınıflarında etkili bir bilimsel sorgulama gerçekleştirebilir. Yönergede yer alan bileşenler etkinliğe giriş, araştırmanın planlanması, tahmin, veri toplama, ürün tasarlama/etkinliği gerçekleştirme, kanıtlara dayalı düşünme, çıkarım ve değerlendirmedir. Her bir etkinlikte öğretmenin sınıf ortamında zaman kaybını ve kaosu önlemek için alabileceği tedbirleri, öğretmenin temel kavramları uygun ve doğru bir şekilde nasıl açıklayacağını, derste işlenen konu ile disiplinler arası nasıl bağlar kurabileceğini, dersin konusunu günlük yaşam ile nasıl ilişkilendirebileceğini içeren öğretmen notları da yer almaktadır. Katılımcı öğretmenlerin etkinlikleri gerçekleştirirken kendi sınıf ortamlarında çekilen görsellerin de yer aldığı bilimsel etkinlikler, öğrenciler için etkinlik sırasında rahatlıkla kullanılan çalışma yapraklarını da içerir. Her bir çalışma yaprağı, ilgili öğrencinin seviyesine uygun tahmin, gözlem, veri kaydetme ve çıkarım gibi bölümleri içermektedir. Bilimsel sorgulamayı temel alan her bir etkinliğin amacı, öğrencileri cesaretlendirmek ve biliminin içeriğinde yer alan merak, yeni fikirlere açık olma ve şüphecilik gibi çok önemli bileşenlere vurgu yapmaktır

 

 

 

Oğuz Ünver, A., and Okulu, H. Z. (2023). In-Service Teacher Training Mentoring Model for Scientific Inquiry Teaching. 20th Annual International Conference on Hands-on Science, (HSCI2023), July 17-21, 2023 in Barcelona, Catalonia, Spain, at the Faculty of Biology of the University of Barcelona.

ABSTRACT

 Teacher actions are promoting student learning. Successful teachers are constantly inquiring into how their practice influences students learning. Mentoring is one of the tool facilitating teachers’ job in this field. Therefore, this is a good time to get your mentor to observe you and help you reflect on the effect your teaching is having on students’ learning. Future teaching profession; in addition to conveying information and measuring how much of the information is understood by students with classical and alternative methods, it is included as mentoring that support students' mental activities and the process of context-based skill development. While the discussions about the disappearance of the teaching profession due to the rapid integration of the digital world into our lives continue, experts predict that the teaching profession will not disappear due to human nature; on th e contrary, it will evolve into mentoring.

Keywords: In-Servive Teacher, Mentoring Model, Scientific Inquiry, Training.

 

 

 

Okulu, H. Z. Oğuz Ünver, A., Şenler, B., Bektas, O., Arabacıoğlu S., Muslu, N., and Özdem Yılmaz, Y. (2022). The Inter-Rater Reliability of the Scientific Inquiry-Supported Classroom Observation Protocol (SISCOP). 20th Annual International Conference on Hands-on Science, (HSCI2023), July 17-21, 2023 in Barcelona, Catalonia, Spain, at the Faculty of Biology of the University of Barcelona

ABSTRACT

This study examines the inter-rater reliability of the SISCOP, a protocol for observing scientific inquiry in classrooms. The data was collected through a four-level professional development program that included online mentoring. The analysis involves calculating inter-rater reliability between mentor scores, self-assessment, and mentor scores, as well as peer assessment and mentor scores, using the SISCOP to evaluate course videos. The findings reveal high inter-rater reliability among mentors, indicating consistent observations. The agreement between selfassessment/peer assessment and mentor scores is comparatively lower. However, as implementation levels advance, the inter-rater reliability coefficients increase, suggesting enhanced proficiency in evaluating scientific inquiry.

Keywords: The Scientific Inquiry-Supported Classroom Observation Protocol, Inter-Rater Reliability, Mentor Assesment, Self-Assesment, Peer Assessment

 

 

 

Oğuz Ünver, A., Okulu, H. Z., Şenler, B., Arabacıoğlu, S., Özdem Yılmaz, Y., and Muslu, N., (2023). Introducing a Holistic Scientific Inquiry-Supported Classroom Observation Protocol. 20th Annual International Conference on Hands-on Science, (HSCI2023), July 17-21, 2023 in Barcelona, Catalonia, Spain, at the Faculty of Biology of the University of Barcelona.

ABSTRACT

This study is aimed to introduce the main topics and theoretical framework of holistic Scientific Inquiry-Supported Classroom Observation Protocol (SISCOP). A group of researchers who are worked under a Scientific Technological Research Project Support Program developed the protocol. The purpose of the observation protocol is to identify a teacher’s familiarity with the nature of scientific inquiry, reveal their strengths and provide evidence for attributes that need development. In this context, the Protocol determines the connection between the lesson conducted by teachers in their classrooms with the nature of scientific inquiry, primarily through the themes of classroom environment, supporting investigation and classroom communication.

Keywords: Observation Protocol, Scientific Inquiry, Theoretical Framework, Classroom Observation.

 

 

 

Şenler, B., Özdem Yılmaz, Y., Oğuz Ünver, A., Muslu, N., Okulu, HZ, & Arabacıoğlu, S.. (2022). Öğretimde bilgilerin sorgulanmasına yönelik öğretmenlerin eylemlerinin uyarlanması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 340-366. http://doi.org/10.33400/kuje.1054229

ÖZET

Öğretimde sorgulama, bilimsel okuryazarlığın temel üyesi olarak fen bilimleri öğretim programlarında teşvik edilmekte ve birçok eğitim araştırmasında etkili bir öğretim yaklaşımı olarak sunulmaktadır. Bu kullanma amacı, izleme, sorgulamaya ve sorgulama yoluyla öğretim ve dağıtımlara yönelik listelerin belirlenmesi amacıyla geliştirilmiş olan bir ölçüm aracının Türkçeye uyarlanması ve gösterilmelerinin biçimleridir. Abdallah (2003) tarafından ayrıntılı olarak “Öğretimde Bilimsel Sorgulamaya Yönelik Öğretmen Görüşleri Ölçeği”, öğretimde bilimsel sorgulamaya yönelik bilgilerin özetlenmesi ve genellenebilir bir aracıyla belirlenmesini sağlar. Ölçeğin Türkçeye uyarlaması için ölçek uyarlama süreçleri belirtilen temel ilkeler ve aşamalı olarak takip edilerek, Öncelikle iki yönlü dil çevirisi yapılmış ve dil-kültürler için uzman görüş alınmıştır. Çevrilen ölçek anlaşılabilirlik için farklı şekilde düzenlenmiş tarafından okunmuş ve bu bilgilerin geri bildirimleri doğrultusunda çeviriye son hali verilmiştir. Ölçeğin geçerli araştırması için öncelikle ölçek hedeflenen gruplar yani gruplara ayrılmıştır. Farklı dallarda görev yapmakta olan toplam 643 öğretmenden alınan veriler önce madde analizi ile daha sonra yapı geçişlerini yönlendirmeye yönelik olan doğrulayıcı faktör analizi yöntemiyle gerçekleştirilmektedir. Ölçeğin güvenirliği için Cronbach's Alpha değerleri hesaplanmıştır Buna göre, ölçek geçerli ve güvenilir sonuçlar göstermektedir. Uyarlanan Öğretimde Bilimsel Sorgulamaya Yönelik Öğretmen Görüşleri Ölçeği'nin alana katkı sağlaması amacıyla, araştırmacılar için üretkenlik ve sonuçların yorumlanması ile ilgili bilgiler bu makalede sunulmaktadır. Ölçekte elde edilecek veriler, onlara yönelik tasarlanacak öğretimde kayıt edilmeye ilişkin sorgulamaya ilişkin kariyer gelişim programları için yol göstericinin geleceği.

Anahtar Sözcükler: izleme, ölçeklendirme, öğretmenin çalıştırılması

 

 

 

Bektaş, O. ve Oğuz Ünver, A . (2022). Öğretmenlerin bilimsel araştırma derslerinde zamanı etkili kullanmaları. Uluslararası Eğitim ve Bilim Araştırmaları Dergisi (IJRES), 8(4), 647-661. https://doi.org/10.46328/ijres.2918 .

ÖZET

Bu araştırmada öğretmenlerin bilimsel araştırma derslerinde zamanı etkili kullanmalarının hesaplanması amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması olarak tasarlandı. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenen 5 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma öncesinde katılımcılara bilimsel sorgulamaya ilişkin hizmet içi eğitim programı uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen bir zaman çizelgesi kullanılmıştır. Araç, üç alt teması olan “akademik zaman” ve “akademik olmayan zaman” olmak üzere iki ana temadan oluşmaktadır. Bu araştırmanın akademik zaman tanımı “fikirlerden yararlanma”, “araştırmanın desteklenmesi” ve “analiz ve sonucun desteklenmesi” alt temalarından oluşan bilimsel araştırma müdahaleleri sürecidir. Öğretmenlerin sınıf videoları araştırmanın veri kaynağını oluşturmuştur. Her video yazarlar tarafından zaman çizelgesine göre analiz edildi. Araştırmanın sonuçları, bilimsel sorgulamanın bir sürecinde çok fazla zaman harcayan öğretmenin diğer süreçlere yeterince zaman ayıramadığını ortaya koymuştur. Sonuç olarak öğretmenlerin sınıflarında zamanı etkili kullanma konusunda gelişmeye ihtiyaçları vardır. Gelecek çalışmalarda mentorların gözlem ve geri bildirimlerinin öğretmenlerin bilimsel sorgulama derslerinde zamanı etkili kullanmalarına katkı sağlayacağı önerilmektedir. Öğretmenlerin sınıflarında zamanı etkili kullanma konusunda gelişmeye ihtiyaçları vardır. Gelecek çalışmalarda mentorların gözlem ve geri bildirimlerinin öğretmenlerin bilimsel sorgulama derslerinde zamanı etkili kullanmalarına katkı sağlayacağı önerilmektedir. Öğretmenlerin sınıflarında zamanı etkili kullanma konusunda gelişmeye ihtiyaçları vardır. Gelecek çalışmalarda mentorların gözlem ve geri bildirimlerinin öğretmenlerin bilimsel sorgulama derslerinde zamanı etkili kullanmalarına katkı sağlayacağı önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Zamanın etkili kullanımı Bilimsel araştırma Sınıf videoları Öğretim süresi Okul öncesi öğretmenleri

 

 

 

Oğuz Ünver, A., Okulu, HZ, Muslu, N., Özdem Yılmaz, Y., Şenler, B., Arabacıoğlu, S., & Bektaş, O. (2023). Bilimsel araştırma destekli mentorluk projesine paydaşların hazır olması. Uluslararası Matematik, Bilim ve Teknoloji Eğitimi Dergisi (IJEMST), 11(1), 37-55. https://doi.org/10.46328/ijemst.2651

ÖZET

Türkiye'de öğretmenlere yönelik mesleki gelişim programlarının etkililiği sınırlıdır çünkü programlar öğretmenlerin bireysel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlanmamıştır. Öğretmenler sınıf içi uygulamaları gerçekleştiren uygulayıcılar olmasına rağmen bu programlarda öğrenci rolündedirler. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) 1001-Hibe 220K080 tarafından desteklenen “Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Mentorluk (e-iskele) ile Desteklenen Bilimsel Araştırmanın Etkinliğinin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi” başlıklı proje, Bir mesleki gelişim modelini değerlendirir. Proje, öğretmenlerin fikir ve beklentilerinin ön planda tutulmasına yönelik mentorluk, koçluk, akran öğrenmesi ve işbirliği gibi çeşitli stratejileri içeriyor. Bu çalışma, öğretmenlerin mesleki gelişim sürecinin bir parçası olarak bilimsel sorgulamayla desteklenen çevrimiçi mentorluk modelinde paydaşların (katılımcı öğretmenler ve mentorlar) hazır bulunuşluklarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın öne çıkan sonuçları, öğretmenlerin bilimsel araştırmaya dayalı öğrenme ve öğretme konusunda olumlu görüşlere sahip olduğu, öğretmenlerin mesleki gelişim programlarından beklentilerinin deneyim düzeylerine göre farklılık gösterdiğidir. Sonuç olarak bu çalışma öğretmenlerin sesinin duyurulması ve mesleki gelişim programlarının onların beklentileri doğrultusunda tasarlanması açısından önemlidir. Araştırmanın öne çıkan sonuçları, öğretmenlerin bilimsel araştırmaya dayalı öğrenme ve öğretme konusunda olumlu görüşlere sahip olduğu, öğretmenlerin mesleki gelişim programlarından beklentilerinin deneyim düzeylerine göre farklılık gösterdiğidir. Sonuç olarak bu çalışma öğretmenlerin sesinin duyurulması ve mesleki gelişim programlarının onların beklentileri doğrultusunda tasarlanması açısından önemlidir. Araştırmanın öne çıkan sonuçları, öğretmenlerin bilimsel araştırmaya dayalı öğrenme ve öğretme konusunda olumlu görüşlere sahip olduğu, öğretmenlerin mesleki gelişim programlarından beklentilerinin deneyim düzeylerine göre farklılık gösterdiğidir. Sonuç olarak bu çalışma öğretmenlerin sesinin duyurulması ve mesleki gelişim programlarının onların beklentileri doğrultusunda tasarlanması açısından önemlidir.

Anahtar Sözcükler: Öğretmen mesleki gelişimi Eğitimde hazır bulunuşluk Bilimsel araştırma Mentorluk

 

 

 

 

Muslu, N., Okulu, HZ, Şenler, B., Arabacıoğlu, S., Özdem Yılmaz, Y. ve Oğuz Ünver, A. (2022). Öğretmen adaylarının mesleki gelişim beklentilerinin belirlenmesi: Bir araç geliştirme çalışması. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi (IJonSES), 4(3), 338-357. https://doi.org/10.46328/ijonses.420

ÖZET

Hizmet içi öğretmenlere yönelik mesleki gelişim programları (PD'ler) genellikle standartlaştırılmış içerik sunacak şekilde yapılandırılmıştır. Ancak farklı branşlardaki öğretmenlerin kullandıkları öğretim uygulamalarının farklılıkları dikkate alındığında ihtiyaç ve beklentileri farklılık gösterebilmektedir. Bu nedenle, bu çalışma hizmet içi öğretmenlerin PD'lere ilişkin beklentilerini belirlemeye yönelik bir araç geliştirmektedir. Öğretmenlerin PD beklentilerine ilişkin temalar, ayrıntılı bir literatür taraması ve yazarların saha deneyimlerine dayanarak oluşturulmuştur. Bu temalar doğrultusunda 51 maddeden oluşan madde havuzu oluşturulmuştur. Geliştirilen araç, Türkiye'nin farklı illerinden farklı konuların öğretimini yapan 322 öğretmene çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek için veri seti üzerinde açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda; nihai hale getirilen araç 49 madde ve 6 boyuttan oluşuyordu; destek, uygulama, öğrenme, öğrenci başarısı, organizasyon ve kariyer. Son halini alan araçtaki tüm maddelerin Cronbach alfa iç güvenirlik katsayısı .94'tür. Bu bulgular, aracın belirlenen temalara yönelik öğretmenlerin PD'lerden beklentilerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğunu göstermektedir. Bu araç, özellikle ÖG'leri tasarlarken öğretmenlerin beklentilerini keşfetmede ve mevcut ÖG'lerin öğretmenlerin beklentilerini ne ölçüde karşıladığını belirlemede faydalı olacaktır. Bu bulgular, aracın belirlenen temalara yönelik öğretmenlerin PD'lerden beklentilerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğunu göstermektedir. Bu araç, özellikle ÖG'leri tasarlarken öğretmenlerin beklentilerini keşfetmede ve mevcut ÖG'lerin öğretmenlerin beklentilerini ne ölçüde karşıladığını belirlemede faydalı olacaktır. Bu bulgular, aracın belirlenen temalara yönelik öğretmenlerin PD'lerden beklentilerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğunu göstermektedir. Bu araç, özellikle ÖG'leri tasarlarken öğretmenlerin beklentilerini keşfetmede ve mevcut ÖG'lerin öğretmenlerin beklentilerini ne ölçüde karşıladığını belirlemede faydalı olacaktır.

Anahtar Kelimeler: Mesleki gelişim Hizmet içi öğretmenler Öğretmen beklentileri Araç geliştirme

 

 

 

Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., Şenler, B., Okulu, HZ, Özdem Yılmaz, Y. ve Muslu, N. (2022). Sınıflarda video kaydının hazır bulunuşluk kullanımının sunulması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 12(2), 328-250. 

ÖZET

Sınıf ortamlarının video kaydı, öğretmenin mesleki gelişimini destekleme ve kişisel gelişim için yıllar boyu ve elde edilen kazanımlar gibi yıllar boyunca giderek yaygınlaşmaktadır. Öğretmen eğitimcileri veya araştırmacılar, araştırma yönteminde yer verdiği video kullanımı hakkında beklentiler ve beklentiler da göz önünde bulundurma durumundadır. Mevcut araştırma, görüntüleme sınıflarında video kaydı için hazır bulunuşluk durumlarını incelemeye yönelik “Sınıflarda Video Kaydı Hazır Bulunuşluk Ölçeğinin” mevcut, geçerli ve güvenilirliğinin belirlenmesini sağlıyor. Araştırmada, ilk olarak sınıflandırma sınıflandırmasının yapılması için sınıflarda video kaydı ve video kameraların profesyonellerin kullanımına ilişkin alan türü bulunmaktadır. Ayrıca 418 öğretmen ile büyütme uygulamaları ile performansın yapı geçerliğini belirlemek amacıyla faktör analizleri; Güvenliğin belirlenmesi amacıyla Cronbach's Alpha'nın iç bileşenleri bulunur, tabakalı Alpha temelleri, madde toplam dağılımı ve boyutlar arası dağılım analizleri yapılmıştır. Nihai form, 37 çıldır yük dünyasında “Kayıt araçlarına bilgi verilmesi”, “kayıtların yönetimi ve paylaşımı”, “çekim ortamını hazırlamak”, “video kaydı için görülebilir”, “kayıt stresiyle başa çıkma” ve “video kaydına yönelik tutum” olmak üzere altı boyutlardan oluşur. Sonuç olarak, performansın gerçekleşmesi ve güvenirliği konusunda yeterli psikometrik verilere sahip olduğu ve alan yazına önemli katkılar sunacağı belirtiliyor.

Anahtar Kelimeler: öğretmen; mesleki gelişim; video kaydı; hazır bulunuşluk; ölçek geliştirme

 

 

 

Bektaş, O. ve Oğuz Ünver, A. (2022).   Öğretmenlerin Bilimsel Araştırma Derslerinde Zamanı Etkili Kullanımı. Uluslararası Matematik, Bilim ve Teknoloji Eğitimi Konferansı (ICEMST), 24-27 Mart 2022, Antalya, Türkiye. 

ÖZET

Bilimsel sorgulama dersleri planlama, uygulama ve öğretim süresinin kullanımıyla bir bütündür. Öğretmenlerin sınıflarında zamanın etkili kullanılmasında kritik bir rolü vardır. Bu araştırmada öğretmenlerin bilimsel araştırma derslerinde zamanı etkili kullanmalarının hesaplanması amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması olarak tasarlandı. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenen 5 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma öncesinde katılımcılara bilimsel sorgulamaya ilişkin hizmet içi eğitim programı uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen bir zaman çizelgesi kullanılmıştır. Araç, üç alt teması olan “akademik zaman” ve “akademik olmayan zaman” olmak üzere iki ana temadan oluşmaktadır. Öğretmenlerin sınıflarında zamanı etkili kullanma konusunda gelişmeye ihtiyaçları vardır. Gelecek çalışmalarda mentorların gözlem ve geri bildirimlerinin öğretmenlerin bilimsel sorgulama derslerinde zamanı etkili kullanmalarına katkı sağlayacağı önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: zamanın etkili kullanımı, bilimsel sorgulama, sınıf videoları, öğretim zamanı, okul öncesi öğretmenleri.

 

 

 

Muslu, N., Okulu, HZ, Şenler, B., Arabacıoğlu, S., Özdem Yılmaz, Y. ve Oğuz Ünver, A. (2022). Öğretmenlerin Mesleki Gelişime İlişkin Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araç Geliştirme Çalışması. Uluslararası Matematik, Bilim ve Teknoloji Eğitimi Konferansı (ICEMST), 24-27 Mart 2022, Antalya, Türkiye. 

ÖZET

Öğretmen adayları için mesleki gelişimin genel yapısı öğretmenlere belirli içeriklerin ve pedagojik bilgilerin sunulmasıdır. Ancak farklı öğretim koşulları dikkate alındığında her öğretmenin ihtiyaç ve beklentileri farklılık gösterebilir. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine yönelik öğretmen beklentilerini belirlemeye yönelik bir araç geliştirmektir. Başlangıç ​​aracının geliştirilme sürecinde detaylı literatür taraması ve araştırmacıların saha deneyimlerine dayanarak 51 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur. Ayrıca kapsam geçerliğini sağlamak amacıyla uzman görüşlerinden yararlanılmıştır. Başlangıç ​​aracı Türkiye'nin farklı illerindeki 322 öğretmene çevrimiçi anket olarak uygulandı. Yapı geçerliği için veri setine Açımlayıcı Faktör Analizi uygulanmıştır. madde ayırt ediciliğini hesaplamak için düzeltilmiş madde-toplam korelasyon analizi ve Bağımsız Örneklemler t Testi uygulanmıştır. Ölçeğin güvenirliği için Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı kullanıldı. Ölçeğin son hali, madde yük değerleri .851 ile .367 arasında değişen 49 maddeden ve destek, uygulama, öğrenme, öğrenci başarısı, organizasyon ve kariyer olmak üzere 6 boyuttan oluşmuştur. Araçta yer alan tüm maddelerin alt ve üst grup ortalamalarına dayalı madde analizi sonuçlarının anlamlı düzeyde farklı olduğu görülmüştür. Son aracın Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı tüm maddeler için .944 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlar, belirlenen temalar bağlamında aracın hizmet içi öğretmenlere yönelik mesleki gelişime yönelik öğretmen beklentilerinin belirlenmesinde geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğunu göstermektedir. İlgili araç, özellikle öğretmen adaylarına yönelik mesleki gelişimin tasarlanması sürecinde öğretmen beklentilerini araştırmak ve öğretmen adaylarına yönelik mesleki gelişimin öğretmenlerin beklentilerini ne ölçüde karşıladığını belirlemek amacıyla kullanılabilir.

Anahtar Kelimeler: mesleki gelişim, öğretmen adayları, araç geliştirme, öğretmen beklentileri, geçerlik ve güvenirlik çalışması

 

 

 

Oğuz Ünver, A., Okulu, HZ, Muslu, N., Özdem Yılmaz, Y., Şenler, B., Arabacıoğlu, S. ve Bektaş, O., (2022). Bilimsel Araştırma Destekli Mentorluk Projesi @BİSDEM'de Paydaşların Hazır Bulunması. Uluslararası Matematik, Bilim ve Teknoloji Eğitimi Konferansı (ICEMST), 24-27 Mart 2022, Antalya, Türkiye. 

ÖZET

Türkiye'de öğretmenlere yönelik mesleki gelişim programlarının etkililiği sınırlıdır; birincisi, programların öğretmenin bireysel ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak tasarlanmaması, ikincisi ise öğretmenlerin alanın uygulayıcısı olarak değil, yetiştirdiği öğrenciler olarak görülmesidir. Her öğretmenin kendi sınıfında farklı ihtiyaçları ve beklentileri vardır. Öğretmenlerin fikirlerini, hayallerini, geleceğe yönelik tasarımlarını ve beklentilerini dinleyerek, bu ortamın doğasını ve iklimini dikkate alarak mesleki gelişim programları daha fazla dayanışma, farkındalık, cesaret, empati ve paylaşımla tasarlanmalıdır. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu, 1001- Hibe 220K080 tarafından desteklenen “Hizmet içi öğretmen eğitiminde bilimsel araştırma destekli çevrimiçi mentorluğun (e-iskele) etkililiğinin tasarlanması ve değerlendirilmesi” başlıklı proje, mesleki gelişim modelinin derinlemesine incelenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Proje, öğretmenlerin fikir ve beklentilerinin ön planda tutulduğu mentorluk, koçluk, akran öğrenmesi ve işbirliği gibi çeşitli stratejilerle çevreleniyor. Bilimsel sorgulama yaklaşımında önerilen program, her öğretmenin kendi sınıfındaki beklenti ve ihtiyaçlarına göre şekillenecek karşılıklı diyalog platformudur. Planlanan panel, öğretmenlerin mesleki gelişim süreci kapsamında bilimsel sorgulamayla desteklenen çevrimiçi mentorluk modelinde paydaşların (katılımcı öğretmenler ve mentorlar) hazır bulunuşluklarını ortaya koymaktır. Panelin konuları akış sırasına göre aşağıda listelenmiştir: Bilimsel araştırma destekli çevrimiçi mentorluk modeli nedir? Paydaşların (katılımcı öğretmenler ve mentorlar) demografik özellikleri nelerdir? Katılımcı öğretmenlerin uygulamadan ilk beklentileri nelerdir? Mentorlerin uygulamaya ilişkin ilk ve gelişen düşünceleri nelerdir? Katılımcı öğretmenlerin öğretimde bilimsel sorgulamaya ilişkin ilk görüşleri nelerdir? Katılımcı öğretmenlerin sınıflarda video kaydetmeye hazır bulunuşluk düzeyleri nedir?

Anahtar Kelimeler: öğretmen mesleki gelişimi, eğitimde hazırbulunuşluk, bilimsel sorgulama, mentorluk 

 

 

 

Oğuz Ünver, A., Arabacıoğlu, S., Okulu, HZ, Şenler, B., Muslu, N., ve Özdem Yılmaz, Y. (2021). Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Bilimsel Sorgulama Desteği Çevrimiçi Mentörlük (e-iskele) Modelinin Tasarlanması ve Etkinliğinin Değerlendirilmesi, 14. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi.

ÖZET

Bu yuvarlak masa toplantısı TÜBİTAK ARDEB 1001: Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı tarafından 01 Şubat 2021 tarihi itibariyle desteklenmeye başlanan “Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Bilimsel Sorgulama Destekli Çevrimiçi Mentörlük (e-iskele) Modelinin Tasarlanması ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Proje No: SOBAG-220K080) ” başlıklı araştırma projesinin tanıtımını konu almaktadır. Proje Milli Eğitim Bakanlığı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YTEK), Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilim Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (MUBEM) ve Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (UZEM) işbirliği çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de gelişim, gelişim, planlama hizmetiçi eğitimlerin önemli bir merkezi planlama ile yürütülmektedir. Bu programların etkililikleri, çoğu standart bir içeriğe sahip olmaları ve izlenecek öğrenci rolünde eğitim almaları gibi çeşitli seçenekler de mevcut. Oysa onun bir öğretmeninin kendi sınıf koşullarındaki beklentileri ve farklılıkları farklıdır. Hizmetçi eğitimler, birleşim birimi, hayalleri, gelecek tasarımları ve beklentileri dinlenerek oluşturulmalı ve sınıfların iklimi ve birimleri göz önünde bulundurularak daha fazla dayanışmalı, geçici, cesaret, empati ve paylaşımla tasarlanmalıdır. Bu düşüncelerin ortaya çıktığı proje, yüz yüze ve çevrimiçi olarak düzenlenmiş sorgulama destekli bir hizmetçi öğretmen eğitim modeli, öğretmenlerinin kendi sınıflarında desteklemeyi sağlamaktadır. Bu amaçla hareketle, mesleğe yeni başlayan ve yerel sınıflar ve fen bilimleri uygulamalarının çeşitliliğiyle proje uygulamaları gerçekleştirilecek ve tasarlanan model bütünsel bir bakış açısı ile değerlendirilecektir. Bunun yanı sıra yaygın tanıtım arasında kendi öğretim materyallerini geliştirme, etkinliklerini planlama, video işleme teknolojilerini ve web ortamını akranları ile iletişimde etkili kullanma gibi doğrudan deneyimler kazandırılması ve projenin desteklenmesi basılı/dijital olarak ulusal düzeyde erişime sahip bulunmaktadır. Tasarım temelli araştırma olarak desenlenen proje, çözümün ve beklentilerin ön planda tutulduğu mentorluk, koçluk, akran yapılandırmai, işbirliği ve birlikte çalışma çözümüyle güçlendirilmiştir. Proje süreci dört temel aşamayı içermektedir. Birinci aşama uygulamalarının ihtiyaç ve gereksinimlerine yönelik durum tespitini içerir. Bu yetenek proje potansiyelleri ile bir öğretmen portalı hazırlanacaktır. İkinci aşamadaki sınıf içi uygulama seçenekleri başlayacak. Bu yetenek, sınıf içi birinci uygulama sonrasında kısa video bölümleri ve araştırmacı bireysel parçalar içeren araştırmacı dönüşleri öğretmen bölümü, yüz yüze ve ayrıntılı olarak incelenerek paylaşılacaktır. İlgili dönüşümü alan öğretmen bir sonraki işlemleri hazırlayacak ve uygulamaya geçecektir. Böylece tasarım temelli araştırma deseninin üçüncü aşamada çözümlerin ayrılması için kendini sürekli yenileyen test ve geliştirme süreci başlatılacaktır. Bu listedeki üçüncü ve dördüncü etkinlik uygulamalarını uygulayan katılımcılardan, akran değerlendirme hizmetleri katılacaklardır. Dördüncü aşamada başlatılan bitimini takiben son değerlendirmeler yapılacak, etkili bir hizmetçi öğretmen eğitimi için uygun örüntülerin analizi gerçekleştirilecektir. Proje kapsamında program tasarımının temel bileşenlerinin (dijital platform, kayıtlı video kayıtlarının, video kayıtlarının özellikleri ve etkinlik kitlerinin erişimi) ve etkililiğinin değerlendirilmesi için nitel ve güzel çeşitlilik gösteren veri toplama araçları (öğretmenlere uygulanan yarı-yapılandırılmış oturumlar, anketler ve görüş formları, değerlendirme değerlendirme listeleri) , etkinlik değerlendirme formları ve öğretmen akran değerlendirme formları kullanılacaktır. Toplantının karesinin başlangıç ​​aşamasının tamamlanması; (a) Kayıtlı sorgulama destekli sınıf içi gözlemleme süreci geliştirme süreci,

Anahtar Kavramlar: Hizmetçi öğretmen eğitimi, Çevrimiçi mentorluk, Bilimsel sorgulama, Tasarım tabanlı araştırma, Video teknolojileri